Ads Top

Blog Yazarı Olabilmek İçin Bilinmesi Gereken 4 Ufak Bilgi


Bana gelen sorulardan çıkardığım sonuçlara göre yazarlık işine soyunan bazı arkadaşlar erken davranıyor. Hak vermiyor değilim ama çok basit sorunlarda bile havlu atanları görmek mümkün bunun önüne geçebilmek için yapılması gereken blog yazarı olmadan önce ufak bilgiler edinmek. Bunları tabi ders çalışır gibi ezberlemenize gerek olmayacak ama karşınıza çıktığında şaşırmayın araştırarak çözüm üretebilin diye yazıyorum bu yazıyı.

Bu makalemde size 4 ufak ama değerli bilgiyi vereceğim başlayalım o halde

  1. Blogger kullanmak ve blog yazarı olmak isteyenlerin en çok zorlandıkları ama biraz kurcaladıktan sonra vazgeçemedikleri bir konu HTML. Bunun için ufak bir sözlüğümüz var tabi sitemdede bunu bulabilirsiniz Buyrun Buradan Bi Göz Atın dediğim gibi en ufak html sorununda bile sorun çıkabilir. Beki de bu sözlük aradığınız şeydir. Fakat unutmamanız gereken tek şey az bile olsa html bilginizin olması tabi ben bu konuda sizi mümkün olduğu kadar bilgilendireceğim.
  2. Html Kodlarından sonra sorun çıkaran bir diğer konu ise renk kodlarıdır. Bunların ne olduğunu html kodlarını biraz daha çözdükten sonra anlayacaksınız ama ben size bir ip ucu vereyim. Her renk tonunun Html dilinde bir kodu vardır bu kodlara gene sitemden ulaşabilirsiniz. Buradan da Html Renk Kodlarına Bakabilirsiniz Renk kodları # işareti ile başlar ve bulunduğu yerin renk tonundan sorumludur.
  3. Bir diğer olay ise logo olayıdır. Grafik veya photoshop işinden az da olsa anlamalısınız. Eğer bir photoshop programınız yok ise tarayıcı üzerinden logo tasarlamanıza olanak sağlayan siteler mevcut bunları kullanabilirsiniz. Sitenizi oluştururken logonuzun başka bir yerde kullanılmadığından emin olun bunun da en kesin yolu kendi yaptığınız logodan geçiyor.
  4.  Son ufak bilgimize gelecek olursak iyi bir blog yazarı olmanın yolu iyi bir blogger olmaktan geçiyor. Vereceğim son ufak bilgi tema Türkçeleştirme yada diğer adıyla tema düzenleme olayını anlamanız olacaktır. Bazı blog yazarı arkadaşların sitelerine göz attığım da Türkçeleştirilmemiş siteler görüyorum bunlar beni oldukça rahatsız ediyor ve o siteye bir daha girmemeye çalışıyorum. Oldukça acemice bir durum. Bu işe başlamayı kafaya koyduysanız ve ilerlemek istiyorsanız Tema düzenleme ve Türkçeleştirme işinden de anlamanız gerekiyor zaten oldukça basit ve kolay bir işlem ileri günlerde yazacağım yazılarda Tema nasıl düzenlenir anlatacağım.
Evet arkadaşlar bir makalemin daha sonuna geldim. Aklınıza takılan veya öğrenmek istediğiniz herşeyi bana sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.